söndag 28 november 2010

Vacker konst i en annan värld...

Ymnigt snöfall omringar Snövelstorp.
Det är vackert. Ingen kan säga något annat.
Jo, farsan är bedrövad, jag vet det.
Det pågår ett mindre krig där i det Filipssonska hemmet.
Det är så vackert, säger morsan.
Jag hatar snö, säger farsan.
I det fallet håller jag med morsan.
Det blir som ett vykort i tre dimensioner.
Snöflingorna är som vita körsbär som landar mjukt.
Timmarna av skottning är kreativt nöje i min värld.
Jag gör fina kanter. Jag ritar konturer.
Jag njuter av resultatet när vallarna ramar in en vinteridyll.
En vinteridyll i Snövelstorp söder om Norrköping.
Elände i en värld.
Vacker konst i en annan värld.

Men lugn farsan, jag tycker om dig också!

4 kommentarer:

  1. Snö är inte min favorit men håller med om att det är vackert.. Och så är det ju bra motion att skotta.. Inget ont som inte har något gott med sig ;-)

    //Mia

    SvaraRadera
  2. Jag gillar när det snöar och när snön ligger kvar, vilket den sällan gör här i Göteborg. Jag älskar att få klättra upp på vårt platta hustak och skotta snö där uppifrån. Man ser så långt och livet, som annars är ganska ofarligt blir, lite lite farligt - om jag går för nära kanten med min snö...

    SvaraRadera