onsdag 10 november 2010

Hon lever sitt drömliv...

Jonstorp, inte långt från Snövelstorp.
Men ändå väldigt långt.
Hon är ryttare i världsklass, jag en medioker journalist.
Vi träffas för en intervju.
Malin Baryard-Johnsson bor fint där på hästgården med sin Henrik och två söner.
Tio tävlingshästar ska hållas i form. Två små grabbar ska ha sin mamma.
Det är medaljer, det är blöjbyten, det är långa resor och en grym planering för att förena allt.
-Jag lever mitt drömliv, säger den 35-åriga tjejen, född i lilla Söderköping.
Jag hoppas det.
Men det märks inte.
Jag såg ingen glädje. Jag såg inte en tjej som lever sitt drömliv.
Jag kan ha fel. Hon kan vara väldigt trött på journalister efter alla år.
Jag var där en kvart. Jag var inte speciellt jobbig. Jag brukar inte vara det.

Men hon lever sitt drömliv.
Och jag mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar