fredag 12 november 2010

För manligheten ska bevaras så långt det går...

-Dina bröstmuskler är för starka, sa kiropraktor-Mattias.
Tankarna tog en vacker väg.
Mina bröstmuskler är för starka. Snacka om manligt.
Jag som har varit van med en kropp som ingen blir rädd för.
Farsan byggde på mitt självförtroende när jag var grabb.
"Du kunde vara fotomodell åt Radiohjälpen", sa han med ett flin.
Jag gick under smeknamnet Tandpetaren längre än jag hade önskat.
Med åren kom dock självförtroendet. Jag var nog rätt okej ändå.
Men att jag skulle få höra att mina bröstmuskler var för starka...
...det hade jag inte ens drömt om.
Jag kände mig ruskigt manlig i ungefär två hundradels sekunder.
Tills kiropraktor-Mattias sa...i förhållande till dina ryggmuskler.
-Men vi ska nog väcka de sovande musklerna, sa han sen.
Anledningen till besöket var smärtande muskler.
Eller kanske brist på muskler.
Hursomhelst, problemet är hittat.

Jag ska kompensera mina brutala bröstmuskler med lika brutala ryggmuskler.
För manligheten ska bevaras så långt det går.

1 kommentar:

  1. Jag var på massage för ett tag sen och hon påstod att alla HAR muskler, även jag då... men dom var bara lite inaktiva, sa hon...

    Kram Nina!

    SvaraRadera