fredag 26 november 2010

Matte och jag fick lite grabbsnack ...

Jag satt i väntrummet och bläddrade i nåt hälsomagasin.
Kiropraktor-Matte dök upp.
Oj, väckte jag dig? frågade han.
Nej då, jag läste om Annika Jankell.
Hon har klarat sig fint trots sina 48 år, sa jag.
Matte fattade galoppen och svarade med ett leende.
Han fattade vad jag menade och diskussionen var igång.
Den där diskussionen som bara funkar utan kvinnors sällskap.
Samma diskussion som kan dyka upp mellan kvinnor.
Fast den där Kaspersen, Lill-Babs dotter, hon har blivit gammal, sa Matte.
Inte åldrats med värdighet menar du? frågade jag.
Precis.
Vi avhandlade x antal mer eller mindre kända kvinnor.
Vi var rätt överens, om de flesta.
Matte och jag fick lite grabbsnack sådär på fredagsförmiddagen.
Det krävdes inga öl. Grabbar kan inte snacka utan öl, har jag hört.
Men det gick bra ändå.
Hur behandlingen gick?
Den gick nog bra.

4 kommentarer:

  1. Åldras med värdighet??
    *väljer att undvika spegeln*
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp så är det bara! Vi är olika fast lika, men många av oss klarar oss inte utan varandra, vissa dras till samma, medan andra väljer att vara utan.....Ölen, ja visst i bland, men funkar bra utan också!!! Och din massage, i efterhand gjorde den det bästa tillsammans med beröringen, kram

    SvaraRadera
  3. Haha. Klockrent och helt rätt, Kung Thomas! :-D

    SvaraRadera
  4. Söta är ni!

    Kramar från mig!

    /Thomas

    SvaraRadera