torsdag 4 november 2010

Fyllefilter på Facebook...

Det är bara att acceptera.
De sociala nätverken är en del av våra liv.
Lika givet som när färg-tv:n blev var mans egendom i början av 1970-talet.
Men det finns en liten skillnad.
Du kan ta fredagsölen och ha dina åsikter framför tv:n och leverera mer eller mindre smarta citat. Den närmsta kretsen i tv-soffan är vana, eller tar lätt på dina kommentarer.
Men på Facebook däremot, är du inte så anonym.
Med ett par pilsner, eller en halv flaska vin i kroppen, släpper du filtret.
Filtret som tar bort de där tankarna som du egentligen borde hålla för dig själv.
Ibland blir det bra, ibland mindre bra.
IQ, systerbolag till Systembolaget, har skapat ett fyllefilter.
Du måste göra ett motoriskt test innan du får leverera en Facebook-status.
Jag gjorde testet på kontorstid. Inga problem.
Jag klarar det med öl i kroppen också.
Men det ger en vink.
En vink om att inte överskatta sin förmåga där ute på nätet.
För du kommer aldrig ifrån, att alkohol gör dig inte smartare precis.

Vill du göra testet?
Gå in på:
www.fyllefilter.se

2 kommentarer:

  1. Hahaha... jag klara inte testet... utan promille i kroppen.... Jag skyller på att jag har en macbook utan en mus! Men visst man ska nog inte sitta vid datorn när man har tagit någon öl eller ett glas vin.
    //Liv

    .

    SvaraRadera