söndag 14 november 2010

Summan är konstant...

Timmar av kaos.
Vi lever olika liv.
Jag har glidit på en räkmacka. Uppväxten var så där gyllengul.
Radhus, trygga föräldrar, oförskämt bra betyg utan att anstränga mig.
Fotbollslivet med fantastiska upplevelser.
Yrkeslivet, spännande, flyt och variation som jag aldrig kunnat drömma om.
27 år av flyt var lite för bra.
Den 7 maj 1995 kom den stora utmaningen.
En autistisk flicka söker en stabil pappa.
Där är han, varsågod.
Kraften, tålamodet och kärleken fanns där.
Ett bra val, tror jag.
Många år av balanserande på linan.
Det var inte mer än rätt.
Många balanserar på linan. Vi gör det på olika sätt.
Det är mörker, det är kaos, det är förtvivlan och hopp.
Precis som för alla.
Jag tror vi har fått varsin dos av livets olika ingredienser.
Men i olika skeden. Allt har sin tid på nåt sätt.

Summan är dock konstant.
Jag vill tro det.

7 kommentarer:

  1. Det tror jag med! För då kommer resten av mitt liv vara en räkmacka! Ser fram emot det ;) Fast, det är inte så dumt nu heller. Räkorna blir väl större med åren, kanske...
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tror inte det, faktiskt. Vissa utmanas mer än andra. Det kan inte vara så: "Där fick du". Det finns ingen livslogik...
    Men min teori är att vissa barn, som vi lär så oerhört viktiga saker av... behöver extra kloka föräldrar...och oftast hamnar dessa barn just där!
    Varma tankar till dig/Kristina

    SvaraRadera
  3. Ja vi hoppas på de stora räkorna Nina! :-)
    Fina tankar Kristina!

    Kram till er!

    SvaraRadera
  4. Hittade dig via Mib och har nu läst igenom hela din blogg. Du berör verkligen och är utan tvekan en fantastiskt människa!
    Kram ifrån en människa som också glidit på
    en räkmacka första delen av livet. Kanske är det "räkmackekraften" man använder sig av nu när den såväl behövs....
    Hoppas att du har en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Hej MizzLiz!
    Tack för dina fina ord!
    Hoppas du fortsätter att läsa!
    Bra beskrivet "att vi använder räkmackekraften.."
    Det ska jag tänka på! ;-)

    Kram

    SvaraRadera