onsdag 17 november 2010

Jag fick en större utmaning...

Jag fick utmaningen att hoppa från tio meter, ner på en luftkudde.
Jag tog inte utmaningen. Fotograf på uppdraget kändes okej.
Det var inte likt mig riktigt. Jag kände inte igen mig själv liksom.
Jag var inte i form.
Normalläget för mig är utmaningar.
Jag fick utmaningen, några timmar senare.
En större utmaning. Det kanske var meningen.
Ett fönster krossades där hemma.
En autistisk flicka var i obalans.
Gaffatejp, var fan är den?
Lugn, Lisa känner av minsta stress.
Och då blir det blodvite mot en krossad ruta.
Jag vill inte vara med om en autistisk flicka på akuten.
Ingen vill det.
Gaffatejp, plast, snabbt hantverk, lugn.
Katastrofen är räddad för denna gång.
Hoppa i en luftkudde från tio meter?

Vilken dag som helst.

2 kommentarer:

  1. Såg dig hos Nina och blev nyfiken!
    Tittar in och gör ett avtryck hos dig. Vad fint du skriver, vilket vacker språk.
    Skönt at det ordnade sig utan akutbesök, förstår att det är något du undviker om du kan.
    Ha en bättre dag idag, både du och din dotter.
    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Tack Lena!

    Jag tar med mig orden till en ny dag, som redan börjat bättre! ;-)

    /Thomas

    SvaraRadera