fredag 17 september 2010

När vi helt plötsligt får se lite mänskliga egenskaper.

Jag kräks på politik nu.
Jag börjar där.
Men jag fick ett tv-ögonblick igår som jag uppskattar mycket.
TV4 lät våra toppolitiker från de två blocken berömma varandra under 15 sekunder.
Jihde var ivrig som en liten unge.
-Det här har jag väntat på, sa han och lyste som en fyraåring på julafton.
Det var ett drag i min smak.
För vem är inte trött på politiker som kastar skit på varandra?
Vem är inte trött på att få reda på vem som hade minsta bilen i sandlådan.
Ja, det är just sandlådan som kommer upp i mina tankar så här i valspurten.
Men nu skapade TV4 ett magiskt ögonblick.
Beröm varandra i 15 sekunder!
Det skruvade sig i leden.
Men.
Det blev underhållning på hög nivå.
Reinfeldt visade ett leende som jag inte sett på länge.
Sahlin undrade varför ingen fick berömma Reinfeldt.
Det är då det blir roligt och intressant.
När vi helt plötsligt får se lite mänskliga egenskaper.

På söndag får de stackarna rast.

Antingen som vinnare, eller som förlorare...

2 kommentarer:

  1. Håller med! Känns riktigt tråkigt med all smutskastning och därför var det väldigt välkommet men dessa hyllningar av varandra. Jag gillade framförallt vad Mona sa om Göran Hägglund. Det kändes varmt och äkta och jag tror att han uppskattade det väldigt mycket. Förstås.

    SvaraRadera
  2. Bra där Mozart!
    Vi är på samma nivå, du och jag!
    Det har vi alltid varit!
    Varmt och äkta var orden!
    Fint!

    Hörs/ Thomas

    SvaraRadera