torsdag 23 september 2010

Det är stort att tänka tankarna...

Orden kom hem i ett brev.
Bokstäverna, skrivna med bläck, var speciella.
Inte bara för att texten var ovanligt välskriven.
Det var innehållet som förmedlade känsla och kärlek.
Det är stort att tänka tankarna.
Det är ännu större att fatta pennan och ge uttryck för tankarna.

Jag kommenterar inte brevet. Det behövs inte.
Jag kan bara säga tack.

Tack för underbara ord.

Jag har fått ett erbjudande om ett nytt jobb som jag tackat ja till.
Jag har trivts mycket bra här.
En speciell sorg känner jag inför avslutet med Lisa.
Vi har kommit varandra mycket nära efter ett par års kämpande.
Jag är oerhört tacksam att Lisa accepterat mig och låtit mig lära känna henne.
Hon har lärt mig massor och det har varit en förmån att få jobba med denna underbara tjej!
Jag kommer med spänning följa henne på Skimmer
och önskar henne all lycka genom livet!

/Alexandra

2 kommentarer: