onsdag 22 september 2010

....även för en seg grabb som jag...

17.16 onsdag eftermiddag.
Lisa, med en heldag i skolan bakom sig.
Jag, med ytterligare en dag, i journalistens värld bakom mig.
Stekt blev temat.
Jag skalade potatis medan Lisa yrde omkring i huset.
Humöret var på topp, men utforskarfaktorn ännu högre.
Kniven gjorde snabbt fina delar av potatisen.
Bacon delades, ägg letades fram.
Lisa utforskade, men ljuden därborta lovade gott.
Potatisen klar, Lisa ivrig.
MAT!
Hon äter potatisen i samma takt som bacon och ägg blir färdigt.
MAT!
Lisa älskar mat.
Bad, skriker Lisa, med sista tuggan i munnen.
Jag duschar och rakar mig medan badkarsvattnet letar sig mot kanten.
Lisa sitter nöjd och leker med löddret.
Rakbladen skär fint och jag hinner precis innan vattnet rinner ut på badrumsgolvet.
Lisa glad, och sekunderna är på vår sida.
Och det är då jag blir lite glad över alltings ordning.
Jag når inte tjejers nivå vad det gäller simultankapacitet.
Jag har generna emot mig.
Men fan vet om jag inte är på god väg.

Övning ger färdighet, även för en seg grabb som jag...

6 kommentarer:

  1. Tjejer är fantastiska! Liksom ni män =)
    Tack för den snäll kommentaren hos mig!

    SvaraRadera
  2. Är det en tröst om jag berättar att min simultankapacitet är under all kritik??
    Det är sanning.
    Ofta har jag svårt att göra EN sak i taget eftersom tankarna far iväg.
    Är det manligt - kvinnligt?? Ja, jag vet inte, jag har bara varit kvinna.

    SvaraRadera
  3. Vi är olika, och unika!
    Det är det som är det fina!

    /Thomas

    SvaraRadera
  4. Aha, det tar ett par år alltså. Då har jag ett par år på mig att öva upp mig! /Caroline

    SvaraRadera
  5. Det tar längre tid Caroline! De första sju åren är värst, sedan går det av bara farten...! ;-)

    SvaraRadera
  6. Mmmm men då vill ju jag vara unikast!!
    ;-)

    SvaraRadera