tisdag 28 september 2010

"Jag var som en sexfånge under hot"



Jag träffade Sara idag. Hon är 31 år, är gift och har två barn.
Hon ser ut som en vanlig mamma, men hon bär på hemska upplevelser.
När hon var 22 år träffade hon en elva år äldre man och inledde ett förhållande.
Ett förhållande som skulle sluta som en mardröm.
Helvetet pågick i fyra månader
Jag blev alldeles matt efter intervjun.
Jag liksom såg mig själv sjunka ihop.
Sjunka ihop och känna en skam över att vara man på nåt sätt.

Här är ett uttdrag ur hennes berättelse:


"Jag var som en sexfånge under hot. Det dök upp män i lägenheten som jag skulle ha sex med.
Det var män från alla samhällsklasser. Några var gifta och hade barn.
Männen var mellan 20 och 70 år. Min pojkvän letade upp dem på nätet.
Sedan tog han betalt för att de fick ha sex med mig.
Någon gång var det sju män samtidigt."

Sara känner sig mogen att gå ut och berätta.
Hon blir stark av det.
Som en revansch på nåt sätt, säger hon.
Fotnot: Mannen dömdes till 14 års fängelse

4 kommentarer:

  1. Ger tummen upp för ett inlägg som lockar till läsning!

    SvaraRadera
  2. =)
    Låter bra Anna, men texten blir ju så konstigt formaterad.
    Vad gör jag för fel?

    SvaraRadera
  3. Äsch det är blogger som är knäppt. Ibland får man publicera inlägget, kolla hur det ser ut och sen gå tillbaka och fixa texten igen. Men lättast är det om man struntar i att lägga bilden vid sidan av texten och bara lägger över eller under. Lite tråkigare men vid tidsbrist mycket enklare.

    SvaraRadera