söndag 5 september 2010

"Han är rätt lättlurad, min pappa..."

Vi har haft en bra dag, pappa och jag.
Jag lät honom sova till åtta i morse, tror han behövde det.
Kaffet var ganska okej, och jag snodde en tugga av hans macka när han hämtade tekoppen.
Han är inte så snabb, precis.
Sen åkte vi bil till Kolmården, via Strandvägen.
Det börjar bli lite tjatigt, men pappa tycker att det är en fin väg.
"Titta Lisa, vad vackert när solen glittrar i vattnet", säger han alltid när vi åker där.
Han är lite tokig min pappa, men han är snäll.
Förutsägbar, säger dom. Jag vet inte vad det betyder, men det är säkert bra.
I dag lyssnade vi på Gyllene Tider. Jag känner igen låtarna.
De sjunger om kärlek.
Jag vet vad det betyder. Det är när det pirrar i magen. Det har Victoria lärt mig.
Och jag kan faktiskt säga kärlek. Och älska. Det är fina ord.
När vi kom hem åt vi mellis. Två knäckemackor och en kopp kaffe.
När pappa inte såg, letade jag i kylskåpet.
Jag hittade en Risifrutti. Jag älskar Risifrutti.
Pappa tror att jag inte kan öppna den, men det kan jag.
Han kom till köket när jag nästan hade ätit upp allt, och då var det ju för sent, hi hi...
Jag har varit väldigt lydig idag, men jag ville göra nåt bus. Jag är ju autitisk, säger dom.
Och då är man busig.
Jag kom inte på nåt bättre än att bajsa i blöjan, men det hade ingen effekt.
Pappa bara bytte blöjan och verkade inte bli arg.
Får komma på nåt bättre nästa gång...
Nu är klockan nästan två på eftermiddagen och vi är klara med alla måsten.
Jag har badat och tagit på mig pyjamasen.
Då ligger vi mest i pappas rum. Jag pratar med mina pojkar som bor bredvid...
...och kollar lite på tv.
Pappa ligger där med sin dator i knät.
Han skriver om mig, säger han.
Men innan jag går och lägger mig, ska jag nog kunna lura honom på lite mera mat.
Han är rätt lättlurad, min pappa.
Men han är snäll.

/Lisa

6 kommentarer:

  1. Din pappa han har rätt, det finns ingen finare väg än strandvägen ut till Kolmården:-) Och Risifrutti är supergott. Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig Lisa du har världens snällast pappa.
    Kram från Ingegerd

    SvaraRadera
  3. Ja du tjejen, är det någon som kan så är det du. Med dom leende ögonen så smälter allt och alla, till och med pojkarna. Kram och vi ses på lördag. Karin

    SvaraRadera
  4. Ha ha, gullig är du Karin!
    Ser fram emot att jobba med dig på Lördag...;-)

    /Lisa

    SvaraRadera