fredag 3 september 2010

Det är så fint och vackert...

De är syskon.
Den ena har autism.
Den andra är ganska normal.
Men de är syskon. Ingen kan ta ifrån dem det.
Det är inte lätt för Linnea att ha ett så krävande syskon.
Men hon gör det bra, som bara ett barn kan.
Hon blir trött på Lisas speciella sätt att vara.
Hon har rätt till det. Det vore konstigt annars.
Men jag kan inte låta bli att bli imponerad.
Imponerad och lycklig över mina tjejers kärlek till varandra.
Det är så fint och vackert.
Det händer inte så ofta, att de är i balans samtidigt.
Det händer inte så ofta att de kramar varandra.
Men när det händer stannar klockan och fadershjärtat hoppar av lycka.
Lycka över att ha två fantastiska döttrar...

6 kommentarer:

  1. Men oh, vilket fint foto på två fina tjejer! :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Tack Nina! Ja, sötisar! Vet inte vad jag gjorde för att lyckas så bra...;-)
    Men det är väl Cinas förtjänst..!
    Jag är ju snäll iaf!

    Kram/ Thomas

    SvaraRadera
  3. Åh, hjärtat smälter när jag ser bilden o läser texten... Syskonkärleken är den renaste av de alla! <3

    SvaraRadera
  4. Åhh vilken bild den säger mer än tusen miljoners ord. Vilken gåva det är att få vara mamma eller pappa! Fina fina tjejer!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det så Nina!

    Tack och kram till dig!

    SvaraRadera