torsdag 9 september 2010

Jag tror det beror på hennes leende...

Cathrine Tibbling tog emot med ett leende.
Hon har precis levererat sitt tredje underverk.
Lilla Lycke, en vecka gammal, låg där och sov så skönt vid ett soligt vardagsrumsfönster.
Cathrine är ett enda leende.
Jag har bara träffat henne tre gånger, tror jag.
Men det känns som om jag känner henne väl.
Jag tror det beror på hennes leende.
Det bjuder in på nåt sätt.
38- åringen har eget företag och är trebarnsmamma.
Det sprudlar av energi och glädje.
Hon är, som av en händelse, expert på skrattets betydelse för vårt välbefinnande.
Det är därför jag träffar henne för en intervju.
Mellan blöjbyten föreläser hon, och två böcker har givts ut, signerade Tibbling.
Båda med glädje, skratt och positivt tänkande som ledord.
Hon är en slags ambassadör för skrattet och leendet.
-Du har mött mig med ett varmt leende varje gång jag har träffat dig, sa jag.
-Är du alltid glad?
-Ha ha, nej det är jag inte, men jag tror det är du som får fram ett leende hos mig, kontrade hon.
Jag blev lite överraskad över svaret.
Jag hann tänka både positivt och negativt över Cathrines oväntade kommentar.
Men inspirerad av en expert på positivt tänkande, gjorde jag snabbt mitt val.
Jag tog det som en komplimang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar