söndag 31 oktober 2010

Jag börjar kunna det här...

Klockan är 10.54. Söndag.
Vi slår på tv:n i sovrummet.
Nyhetsmorgon i TV4.
Det blev lite overkligt, för Lisa och jag är klara för idag.
När du låg och sov sött hade vi avverkat halva vår dag.
Vi hade två motståndare idag.
Den ena är Lisas magont. Det skapar oro och kaos.
Hon vill bli av med dagen. Värktabletten, vi hoppas på den.
Lisa var orolig redan på morgonens biltur. Hon slet av sig bältet och slog sig själv i ansiktet.
Jag fick några snytingar också. Magsmärtorna tog över.
Den andra motståndaren är vintertiden.
Vi fick en timme till att slå ihjäl. Tack för den.
Vi har dock jobbat oss upp för backen. Vi är på toppen och rullar nerför.
Lisa är glad, värktabletten har gjort sitt, och vi rullar på.
De tio timmar som återstår kommer att innehålla mer.
Jag vet det.
Jag börjar kunna det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar