tisdag 12 oktober 2010

Alla får ligga...

-Jag är en rastlös jävel. En kombination mellan ett stort intresse för det jag gör och Asperger.
Orden kommer från Henrik Fexeus.
Han som gjorde Hjärnstorm i SVT.
Han som skriver på sin fjärde bok, har en serie i Kunskapskanalen och är fullbokad som föreläsare.
Svaret kom när jag frågade hur han har hunnit med så mycket på 39 år.
-Jag är en rastlös jävel.
-Jag kan komma på mig själv när jag ser en film, säger han. Kan jag inte göra något vettigare, frågar sig tankeläsaren och manipulatören.
Jag känner igen mig själv.
Jag är precis likadan. Jag har nog aldrig sett klart en film.
Jo, några gånger på bio, förresten.
Jag har nog samma diagnos som Henrik, eller nåt.
Hursomhelst, det var trevligt att få en pratstund med grabben som ska lura upp sin publik på Skandiateatern på torsdag.

Jag hade gärna varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar