fredag 15 oktober 2010

Att bli placerad i det manliga facket...

Jag ramlade runt lite bland bloggarna jag följer...
och möttes av "Manliga journalisters älskningsfråga" på Mia Skäringers blogg.
"Det går ju bra för dig nu! Men du hade det tufft när du var liten. Är det här din revansch?"
Jag vet att det var min intervju hon syftade på och jag fårstår att jag inte är den enda manliga journalisten som ställer den frågan.
Okej, ska jag be om ursäkt för att jag undrade just det?
Ska jag be om ursäkt för att manliga journalister undrar just det?
Ska jag be om ursäkt för att jag är man...och journalist?
Just den frågan var en av många till Mia Skäringer, som är en tjej som imponerar på mig och många andra.
Just den frågan var intressant för mig, och kanske några till.
Inte för att gotta sig i en tuff barndom.
Många har haft en tuff barndom.
Men inte alla hittar bekräftelse senare i livet.
Långt ifrån alla får nånsin ett kvitto på att de betyder något.
Min fråga letade just det svaret.
Får du en bekräftelse av din enorma framgång?
Ditt svar på den frågan var ett tveklöst ja!
Jag förstår att du inte gillar ordet revansch, Mia.
Ta det som du vill, men det finns inget, absolut inget, illa menat i den frågan.

Snarare en nyfikenhet på hur man kan resa sig från en tuff period i livet...

2 kommentarer:

  1. Bra svarat Thomas och jag tycker om att du skriver så vackert om din dotter!

    SvaraRadera
  2. Tack Lina!
    Det behövdes just nu!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera