fredag 22 april 2011

Men det är med snickarbältet jag är jag. Mitt bästa jag...

Jag gjorde klart altanen, fort som fan.
Så att jag kunde leka sen.
Jag bygger en musikmaskin driven på solkraft.
Det är grabben i mig som talar.
-Så häftigt, sa grannen. Han vet vad jag pratar om.
-Så kan du bygga och dricka pilsner samtidigt.
Vi bara log i samförstånd.
Jag såg maskinen på en uppfinnarmässa för en månad sedan.
-En sån vill jag ha sa jag till grabbarna som hade tagit fram en prototyp.
En prototyp, med grymt ljud, driven av solkraft.
De hade inte tid att bygga en till mig.
Så jag bygger en själv.
Ett byggprojekt för en gammal snickare.
Jag njuter av varje minut. Det är mitt element.
Det är finsnickeri, det är elektronik.
Det är då jag trivs bäst.
Jag är ingen kontorsråtta. Men jag får min lön där på tidningen.
Jag vill tro att jag gör ett hyfsat jobb.
Men det är med snickarbältet jag är jag.
Mitt bästa jag.

2 kommentarer:

  1. Skönt att få njuta i sitt rätta element lite då och då ;)
    Hoppas att den blev bra...
    Lena

    SvaraRadera
  2. Ja, skönt och viktigt Lena!
    Japp, den är klar och blev bra! :))

    /T

    SvaraRadera