lördag 16 april 2011

Jag är imponerad, men inte förvånad....

Lilltjejen kom hem med en trådkorg. Det hade varit luffarslöjd på fritt val i skolan. Jag blev imponerad, men inte förvånad. Linnea har hantverket i blodet. Det är inte utan att man blir lite stolt. -Pappa, jag vill köpa tråd och göra en korg hemma, sa hon inför helgen. Självklart, vi handlar. Kreativitet ska uppmuntras direkt! -Jag vill ha grejer till luffarslöjd, sa Linnea till expediten på Panduro. -Håller du på med luffarslöjd? frågade hon. -Ja, sa Linnea. -Häftigt! Med tråd i olika dimensioner kom vi hem. Jag försedde lilltjejen med verktyg och gick ut i garaget för lite vårstädning. Jag var beredd på att hon skulle komma. Jag var beredd på: Pappa hjälp! Efter någon timme kom Linnea till garaget. -Pappa kolla! Hon visade upp en färdig trådkorg. Riktigt välgjord. Jag är imponerad, men inte förvånad. Stolt? Skojar du?

2 kommentarer:

  1. Så härligt att se en sådan kreativitet och skaparglädje! Det finns mycket att vara stolt över som förälder ;)
    Lena

    SvaraRadera