onsdag 6 april 2011

Jag sitter i publiken. Jag gör det med glädje...

"Klockan var fyra på morgonen. Jag satt och kissade efter ett krogbesök. Jag var bara tvungen. Det var mitt i centrala Stockholm." Orden kommer från Linda Carlsson. Det skulle kunna vara vilken tjej som helst. Hon fortsätter: "Plötsligt kör en piketbuss fram mot mig. Ut stormar stora grabbar, testosteron. Herregud. Jag sitter med strumpbyxorna nere. Jag är 1.59 lång. Jag hade gjort nåt brottsligt. Jag höll på att garva på mig." Linda Carlsson, mer känd som Miss Li, berättade historien för mig. Historien som senare blev spår nummer 8 på nya plattan. Jag skulle göra en sedvanlig telefonintervju. Miss Li kommer till Norrköping på lördag. Hon var glad, busig och spontan, precis som man föreställer sig artisten Miss Li. Men det är inte alldeles givet. Många är trötta på att prata med journalister. Linda Carlsson gav mig tid. Det kändes naturligt, rakt igenom. Hon berättade om turnén med Winnerbäck och låten "Om du lämnade mig nu". Hon berättade för mig, när jag sa att jag gillar Winnerbäck. Det ingick inte i intervjun, men hon berättade ändå. Med glädje. Efter 45 minuter bad jag om ursäkt för att jag hade tagit så mycket av hennes tid. Det gör inget, sa hon. På lördag kommer hon till Norrköping och Skandiateatern. Jag sitter i publiken. Jag gör det med glädje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar