onsdag 13 april 2011

Jag fick frågan. Vill du prova en Segway och göra en lättsam text till tidningen...

Det ser så töntigt ut. Eller fånigt. Vet inte riktigt vilket ord som är bäst. Jag pratar om när Fredde glider runt på sin Segway i Solsidan. Så nonchalant, så överklass, så Solsidan. Jag fick frågan. Vill du prova en Segway och göra en lättsam text till tidningen? Självklart. Jag är ju nyfiken. Lotta instruerade mig på en bakgård i Norrköping. Gul väst och gul hjälm gjorde mig inte mindre töntig direkt. Det var svårt att bara stå stilla med maskinen och hålla balansen. Lotta var ruskigt pedagogisk och tränade med mig tills jag var redo. Redo för stadstrafiken mitt i Norrköping. -Vi tar en sväng genom stan, sa Lotta. -Bara ingen ser mig, tänkte jag. Vi startade på Drottninggatan. En spårvagn plingade på mig när fotograf Elin skulle ha sina bilder. Jag hade fullt upp med mig själv och maskinen genom Industrilandskapet. Tiden gick fort och min förvärvade färdighet följde med i samma tempo. Tills vi var nästan hemma. Hemma där vi startade på Drottninggatan. Tre tjejer gick i bredd där på trottoaren. Men det fanns plats för mig och min Segway. Jag skulle passera lite elegant och tappade balansen. Bara en minut från Segway-garaget. Övermod, överklass, tönt. Pinsamt. Ja vars. Jag blev i alla fall såld på upplevelsen. Tack Lotta och Ronny på The Lamp Hotel i Norrköping. Jag lär få anledning att återkomma till dem. De har grejer på gång...

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha!!! Så du gillar inte töntiga överklassare som inte orkar gå? Lite avundsjuk kanske? *skojar*
    Du slog dig väl inte...

    SvaraRadera
  2. gud vad kul att få prova en sådan.. Ser lite tramsigt ut att köra en sådan men jag hade gärna bjudit på det :-)

    //Mia

    SvaraRadera
  3. Rätt Lena! Jag gillar inte töntiga överklassare som inte orkar gå...;-)
    Ja Mia, lätt att man bjöd på det!Skithäftigt! Kan verkligen rekommendera en tur!

    /Thomas

    SvaraRadera
  4. Haha...Tack Lotta!
    Det värmer! :))
    /Thomas

    SvaraRadera