söndag 10 april 2011

Jag har lyssnat på hennes plattor. Det är ingenting. Det här är allt...

Det var närmast en religiös upplevelse. Musik kan bli så. -Hon är så bra, sa NT-Rolle. Jag håller med. Jag är tagen. Miss Li gästade Norrköping och Skandiateatern. Jag stod där i vimlet framför scenen. Jag har nog aldrig varit med om något liknande. Det är svårt att sätta ord på musikupplevelsen. Det var fullt ös från början. Den lilla tjejen från Borlänge ger en lektion i hängivelse. Hon har med sig ett gäng grabbar, med samma energi. Jag har lyssnat på hennes plattor. Det är ingenting. Det här är allt. När jag trodde att det inte kunde bli bättre, kom mer. -Vi improviserar fram musiken, sa Miss Li förra veckan. Nu förstår jag vad hon menar. Basisten, gitarristen och trummisen hade samma energi som Miss Li. Det var glädje där på scenen. En glädje som smittade av sig. Det blir inte så mycket bättre. Jag är glad och fylld av energi. Tack Miss Li och grabbarna. Tack för en uppvisning i världsklass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar