söndag 24 april 2011

Det finns så mycket glädje, när du väl har accepterat...

"Kan vi göra ett reportage om Lisa?, frågade Micke."
Jag tror att det berör, sa han.
Reporter Ida och fotograf Daniel besökte Lisa på Tamburinens skola.
Lisa blev glad.
Det blev bra bilder, och bra text, jag har precis läst den.
Jag tror också att det berör.
Det berör för de som är i samma situation.
Det berör för de som har vanliga barn. De får perspektiv.
Jag har förstått det efter åren ute på föreläsningsturné.
Det är tårar. Det är tacksamhet att få orden på det svåra livet.
Det svåra livet att leva med ett handikappat barn.
Jag bjuder gärna på orden, erfarenheten som vi har fått.
För jag vet hur viktig den är när man står där ensam.
Står där ensam med sorgen och tror att livet är kört.


Det är inte kört. Jag vet det nu.

Det finns så mycket glädje, när du väl har accepterat...

...att livet inte riktigt blev som du trodde...

9 kommentarer:

  1. Men ååh! Det vill jag ju läsa! Hur? Var? När?
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!
    I tidningen Extra Östergötland, någon gång den här veckan.
    Kram/T

    SvaraRadera
  3. Men åå :( Den får ju inte jag tag i. Kommer det på webben med?

    SvaraRadera
  4. Japp, vi finns som E-tidning på:
    www.extraostergotland.se

    /Thomas

    SvaraRadera
  5. Jaa nog berör det både oss som lever med det och de som tar det till sig som lever "utanför".
    Fint!
    Lena

    SvaraRadera
  6. Tack! :)
    Ja, för adressen alltså... Ska hålla kollen!
    Å så kramen!

    SvaraRadera
  7. I morgon kan du kolla Nina.
    Då kör vi ett uppslag.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det berör, tårar glider ner för kinden, av både sorg och glädje även för oss utan barn. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera