onsdag 23 juni 2010

Over and out!

Vi var i Uppsala i vintras.
Uppdrag: Slå ihop två gratistidningar.
Det handlar om pengar.
Ingen kan säga något annat utan att försköna verkligheten.
Uppsalas gratistidning 18Minuter blir ett med Extra Östergötland.
Redigeringen hamnade till slut i Östergötland.
Det var aldrig nåt snack, egentligen.
Efter månader av hårt utvecklingsarbete kommer snart resultatet.
Uppsala-Jens har varit spindeln i nätet och gjort ett kanonjobb.
Vi har haft mejlkonversation.
Mest allvar och hårt arbete, men en del bus.
Och det är där jag kommer in.
Visst, jag är inte bortkommen i redigering, layout och utvecklingsarbete.
Men, jag är bättre på bus.
Det ger mer utmaning på nåt sätt.
Men nu är det slut.
Jag går på semester idag.
Jag ska inte ljuga.
Eller för den skull försköna verkligheten.
Jag stortrivs med mitt jobb.
Men.
Nu ska jag ägna sommaren åt min Lisa.
Och det är större än något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar