torsdag 24 juni 2010

Hon är ju faktiskt yngre än Lisa...

Hon tog fram gitarren och spelade Winnerbäcks "Hugger i sten".
Hon gjorde sin egen tolkning och den överträffade originalet.
Hon är bara 15 år.
Hon föddes en vecka efter min Lisa.
Jag har följt hennes utveckling.
Hon har utvecklats till en fantastisk tjej.
Det blir overkligt på nåt sätt.
"Lilla Tes" som Lisa säger.
Hon är ju faktiskt yngre än Lisa.
"Lilla Tes" är också en ovanlig tjej.
En ovanligt framåt och självsäker tjej.
Det gör lite ont i hjärtat att inte min Lisa fick samma förutsättningar.
Men.
Jag gläds lika mycket med Clabbe och Monkan, som andades ihop med oss på profylax-kursen för 15 år sedan.
Jag gläds med dom att de har en sån fantastisk dotter.
En 15-årig tjej som utan att tveka sjunger och spelar för oss efter middagen.
Och gör det väldigt bra.
Det värmer.
Tack Therese!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar