tisdag 29 juni 2010

Jag blev inte så imponerad...

Två tandläkare och en sköterska tog emot.
Lisa har varit där förut.
Det var ovanligt rörigt i väntrummet.
Det kräver mer av Lisa och mig då.
Lugn och fin.
Vänta.
De tre damerna i 60-årsåldern skulle göra tre enkla moment.
Kolla tänderna, putsa och ta en bild.
Jag trodde de skojade med mig.
De irrade runt och letade efter grejer, satt på datorn och stängde av den.
De dividerade om vad de gjorde med Lisa förra gången.
En försvann, de andra undrade var hon tog vägen.
Under tiden berättade jag vad Lisa gjorde förra gången.
Under tiden höll jag Lisas iver i schack.
Lisa var duktig.
Klart duktigast i rummet.
Det tog 30 minuter.
Jag hade gjort samma procedur på max fem minuter.
De var inte förberedda med ett enda moment.
Jag blev inte så imponerad.

8 kommentarer:

  1. Jag hade blivit galen... Vilka nötter!! Tur att Lisa är så duktig, vilken tjej!! kram Svala!

    SvaraRadera
  2. En toppen tjej :) Karin

    SvaraRadera
  3. Fy, vad tråkigt!! Jag hade blivit vansinnig - vilket antagligen hade varit riktigt korkat. Tur att du är så himla skicklig på att hantera de där situationerna. Och duktiga Lisa... Gumman! Hon är så stor nu. :-) Kramar i tanken till er båda!!

    SvaraRadera
  4. Hur fixade du och Lisa detta tandläkarbesök? Vi hade fått gå iväg utan tandläkarbesök efter 5 minuter om det hade varit Emma. Duktiga LISA!!!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  5. Ja, duktig Lisa!
    Vi har ju blivit vana Ewa...!;-)

    Kram/Thomas

    SvaraRadera
  6. Jag känner absoolut igen situationen.... Grrrr!

    SvaraRadera