onsdag 30 juni 2010

1 000 själar i mitt hjärta...

Jag räknade till cirka 1 000 elever.
Elever som jag har haft förmånen att lära känna under 15 år som lärare.
Och det är nu som lönen kommer.
De flesta är vuxna nu. Några har barn. Några är i himlen...någon har en egen designfirma. En annan driver en restaurant. Ytterligare en sitter ibland på redaktionen och är min kollega.
Jag stöter på många av dem regelbundet.
Det var en tid då jag kunde påverka dem och föra in det jag värderar högt i livet.
Nu lever de sina egna liv.
Det är så häftigt.
Jag är glad om jag har lärt dem nåt.
Inte i form av kunskap.
För det är så flyktigt.
Jag hoppas att jag har lärt dem att tro på sig själva, förstå att ingenting är omöjligt och hur långt man kan komma med positivt tänkande.
För allt annat brukar lösa sig...
Jag kommer ihåg de flesta.
Jag är glad och tacksam för att ha fått vara en del av deras liv.
De har en plats i mitt hjärta.
Alla 1 000.

8 kommentarer:

  1. Va söt du är!/Linda

    SvaraRadera
  2. Det var gulligr skrivet :) Det bästa av allt, ska du veta, är att du har gjort intryck på alla ungar du haft genom åren, och bara positiva sådana. Vi har haft tur som fått möjligheten att vara elev till dig.
    Dte är som du skiver - många av oss börjar bli gamla :) Själv är man 29 år och hade dig i skolan när man gick i sexan :) Ja du tiden springer iväg men oj vilken härlig tid man har att se tillbaka till! TACK!

    Kram från en av dina gamla elever Marie :)

    SvaraRadera
  3. Tack Marie för de fina orden!
    Jag blir så glad!

    ...och tack, Linda..;-)

    SvaraRadera
  4. Är såååå glad att ha fått lära känna dig och haft dig som lärare. Du var den bästa läraren som man har haft! Du fanns alltid där.
    Kram Sara Pettersson

    SvaraRadera
  5. Tack själv Thomas, du var en grym lärare som man alltid hade kul med.. minns än idag när du badade i vita kalsonger hahahaha!/Malin Jacobsson

    SvaraRadera
  6. Ha ha, den hade jag glömt Malin!

    SvaraRadera
  7. Det är vi som ska tacka dig Thomas! Är så glad att jag känner en så fin människa som dig! Våra änglar finns alltid med oss! Kram ses någon dag!

    SvaraRadera