fredag 16 april 2010

Vad bra, tack, då vet vi!


4 kommentarer:

  1. Hej Thomas!
    Jag är medlem i Föreningen Autism, Östergötland. Per-Ejnar och Gunilla är chefer där.
    Vi skall göra en resa till Lisseberg och allt är gratis, det är bara maten som kostar och om vi vill äta godis eller köpa lotter.
    Gunnar är vår ledare istället för Per-Ejnar.
    Såg att din dotter är Autistisk, jag själv är en person med Aspergers Syndrom, de säger att jag skall flytta till ett boende, men jag tror att boendestöd skulle vara bra för mig, det är så rörigt med folk på olika boenden, skall göra studiebesök, som sagt, det var en inressant artikel du skrev i tidningen. Om du känner någon med Apergers Syndrom så finns det en gratis resa till Lisseberg, en mini buss är bokad för oss och då gäller det att skynda att boka plats, Vi har lokalen på Fontänen i Linköping, även Norrköping och andra i Östergötland varmt Välkomna, Hoppas allt är bra med dig och din dotter, varma hälsningar särskilt till din dotter ( ett tips, gå gärna på studiebesök på boenden så att hon inte får en jätte jobbig granne) stor Kram från Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Tack för din kommentar!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera
  3. Angående artikeln i Corren: Jag har en idé att meningen med livet är att vara behövd. Du är verkligen behövd av Linnéa och det ger en stark känsla även om det är mycket som är jobbigt både känslomässigt och praktiskt.

    Jag undrar om ni prövat att låta din fru ta över ditt schema med Linnéa? Detta måste ske då du är borta och hon inte kan välja dig. Din fru måste förbereda henne och visa schemat och att ni ska göra precis som ni brukar göra. Om du inte har något schema så ska du göra ett så att hon vänjer sig vid schemat först. Om Linnéa har ett schema så är hon inte fullt lika beroende av vilken person som är med henne. Det viktiga är strukturen och förutsägbarheten. Det kan vara oroligt första gångerna men för varje gång så upptäcker hon att det går bra även med mamma. Det viktiga för henne är att hon känner att hon har kontroll och att hon vet precis i detalj vad som ska hända.

    Ha det bra och krama din fru!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar!
    Vi har provat schema, och allt annat, känns det som, tro mig!
    Det har kostat tårar, kraft och demolerat hus vid försöken. Just nu är lösningen den enda hållbara till Lisa ändrar sig...

    / Thomas

    SvaraRadera