onsdag 28 april 2010

Lekhagen är öppnad!

"Nu hör vi Mona Sahlins råsop i magen", säger stadsminister Reinfeldt.
Den goda chokladen Toblerone har också belysts av bland annat Odell...
Fy fan, va pinsamt.
Nu är lekstugan och sandlådan öppen inför valet 2010.
Jag har ,normalt, hyfsat förtroende för politiker.
Men nu, räcker liksom inte argumenten till, och debatten påminner om fighten i sandlådan om den bästa leksaksbilen.
Jag snackar barn i femårsåldern...
Men nu är det vuxna politiker som försöker kasta sten och samla poäng och det blir bara, just det, pinsamt.
Jag är inte överdrivet intresserad av politik.
Jag är mer intresserad av deras desperata försök att stå överst på täppan när rösterna räknas.
I mitt noteringsblock kan jag bocka av flera partier som har bränt mitt förtroende, redan nu, genom mer eller mindre valda uttalanden framför kameran.
Jag sätter mitt sista hopp till Maria Wetterstrand.
Mitt intryck är att hon är för smart för att ramla ner i sandlådan.
Klarar hon resan ut får hon min röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar