onsdag 21 april 2010

Ett av många fina möten...

Livet består av möten, sa pastorn.
Jag har tänkt på det. Det är det livet går ut på.
Jag kan fundera över meningen.
Men jag gör inte det längre.
Det är möten med alla fantastiska människor som gör livet.
Och alla sura människor också, förresten.
Jag är lyckligt lottad. Jag får träffa massa underbara personligheter i mitt jobb.
Som i början på veckan. I Ättetorp tog tre barn och deras mamma emot.
Lille Manne, två år, berättade, med nyfunna ord om sin fina gröna dinosaurie.
Meyah, sju år, frågade om jag kunde stanna lite längre och leka...
Mamma Svala bjöd på glass och värme.
Jag lämnade familjen med ett leende på läpparna.
Jag hade fått vara med om ytterligare ett möte som berikar, och gör livet.



2 kommentarer:

  1. Vad gulligt av dig! Det var jätteroligt att ha dig på besök, Meyah tyckte du va jättesnäll, o jag kan inte låta bli att skratta lite för mig själ när jag tänker på när Manne sprang fram o krama dig det första han gjorde, hehe! O Meyah som fråga om och om igen om du ville stanna o leka.. hehe

    :) Du gjorde barnens dag, o de var så stolta när de traska till skolan imorse med varsin tidning till skolan i deras väska för att visa sina klasskamrater..:) Tack! Kram

    SvaraRadera
  2. Nice!Ta hand om dina godingar!

    Hörs!

    Kram/ Thomas

    SvaraRadera