fredag 30 april 2010

Hon kan redan varje rad...

Linnea satt vid datorn. Läpparna rörde sig.
Hon sjöng med i "Om du lämnade mig nu" från Linköping sommaren 2008.
Hon såg inte att hennes pappa studerade sin dotter.
Tonerna rullade från DVD:n i vardagsrummet, när Miss Li inte kunde hålla tårarna borta i sista föreställningen.
Det är lika vackert varje gång.
Jag kom på att jag påverkar Linnea.
Hon kommer att tjata om det när hon blir vuxen.
"Pappa spelade jämt Winnerbäck."
Jag själv är uppväxt med Elvis i bilen.
Farsan hade alla band, som såg ut som VHS-band.
Suspicius minds....jag håller fortfarande den som en av de bästa nånsin.
"Om du lämnade mig", kommer också leva vidare genom Linnea.
Jag vet det, hon kan redan varje rad.

4 kommentarer:

  1. anna hartikainen1 maj 2010 kl. 20:05

    Winnerbäck är bäst....han hjälpte mig till att föda 2 fina grabbar =)

    SvaraRadera
  2. Winnerbäck verkar få oss att lyssna, är det släktdrag= ;)

    SvaraRadera
  3. Förmodligen ett släktdrag, Nina!

    SvaraRadera