torsdag 19 november 2009

Rallyprinsessan

Hon läser aldrig, men skriver desto mer.
– Det blir 4–5 dikter i veckan, säger Jessica Sjögren.
Extras redaktion fick ett mejl av Jessica i veckan. Hon undrade om vi publicerade dikter.Vi bestämde oss för att träffa den 22-årige diktförfattaren. På kafferasten berättade hon hur mycket skrivandet betyder för henne.
– Det är skönt att skriva av sig. En form av verklighetsflykt, kan man säga.
Block och penna går bort när Jessica skriver sina dikter. Det är datorn som gäller. Och då har hon nära till rimsidan på nätet när fantasin tryter.Jessica förklarar att diktskrivandet kommer att fortsätta för hennes del.
– Det kommer alltid finnas nåt att förmedla, säger hon och går in genom glasdörren. Kafferasten är slut. Men inte tankarna. Och inte orden. Hennes mål är att ge ut en diktsamling.
Lägg namnet Jessica Sjögren på minnet.
http://rallyprinsessan.blogg.se/

Mäktiga Kungarike

I mina tankar är jag bortom drömmarnas land

Men ingen mig ser eller håller min hand
Ingen känsla går att nå, allting i panik
Den längtan finns ändå, kärleken är unik
Fantasi i en främande värld utom dess like
Vill ha dig på min färd i mitt mäktiga kungarike

Jessica Sjögren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar