måndag 2 november 2009

Ett litet steg för mänskligheten...

Jaha, då går första dagen mot sitt slut. Första dagen mot ett nytt hälsosammare liv.
Det är lätt att man vill göra för mycket på för kort tid.
Men idag har jag i alla fall börjat bra.
20 minuter på löpbandet, 40 minuter styrketräning, 15 minuter promenad.
Och redan här, känner jag mig töntig, men ändå stolt att jag är motiverad.
Snuset har bytts ut mot en betydligt snällare variant. Inte samma kick, men mindre nikotin.
Kaffet på jobbet har bytts ut mot kranvatten.
Och dagens dos av vitaminer, mineraler och magnesium är nertryckt.
Kvällsmackan med skagenröra mellan redigeringspassen går bort.
Två bananer och några torra knäckemackor ersätter.
Ja ja, det här går väl över.
Men dag ett är snart i land.

4 kommentarer:

  1. Bra kämpat, Thompa! Knäckisar är grymt underskattat. Husman-knäcke med ost och tomat = mumma! Din bloggadress kanske inte är så fel ändå :-)

    SvaraRadera
  2. "Knäckisar..." Fan om jag är en citatmaskin, så är du en ordmaskin, Danne!
    Bloggadressen är alltid aktuell...

    SvaraRadera
  3. Kämpa på Thompa, you can do it! jag föredrar dock hårtbröd (som vi säger där jag kommer ifrån, alltså från början = Norrland) med ägg och kaviar. Det är fanimej mumma!

    SvaraRadera