fredag 13 november 2009

Ett fint gymnasiebesök

-Kan du komma och prata i radion i morgon? frågade Denize.
Hon går på Musik &Filmgymnasiet i Norrköping.
-Vi är som en enda stor familj här, berättar hon när vi går in i en gammal industribyggnad på Kvarngatan.
-Vad ska vi prata om? frågade jag när vi gick in i Norrköpings äldsta hiss.
-Jag ställer lite frågor om hur det är att vara pappa till ett handikappat barn. Och så frågar jag väl hur det är att jobba som journalist, säger Denize.
I radiostudion sitter programstaben. Alla går första året, men verkar världsvana.
-En minut kvar, säger sändningsledaren.
Hörlurarna åker på och micken justeras.
Grön lampa lyser och vi är ute i etern.
Sändningen är över på 22 minuter.
Ungarna gjorde det jävligt bra.
När jag guidas ut via uppehållsrummet, ligger två ungdomar i soffan och hånglar.
Jag får ett leende.
Jag är inte ett dugg orolig för framtiden.
Dagens ungdom är....bra!
http://www.filmomusikgymnasiet.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar