måndag 23 november 2009

Destruktiv kille med glimten i ögat

-Hur är läget? frågade jag den vikarierande reportern.
-Det är kaos. Jag har fem extrajobb och håller på att flytta. Det är kartonger överallt.
-Hur blir framtiden?
-Jag vet inte. Frugan vill flytta till Stockholm, sa den nygifta 25-åringen.
-Men va fan, du är ung och snygg. Inget att oroa sig för.
-När jag stog där i ösregnet och spelade fotboll undrade jag vad jag håller på med. Jag kunde lika gärna vara i Karibien och mysa omkring.
-Det är normalt att undra vad man håller på med, men det brukar ju komma lite senare i livet.
-Min fru brukar säga att "varje dag här är en förlorad dag någon annan stans.
-Men Henka, du har ju i alla fall inga blåsor i munnen.
-Jo, jag har faktiskt det.

7 kommentarer:

  1. Haha... ja, fy fan vad eländigt det kan vara.

    SvaraRadera
  2. Ung och snygg var det ja!
    Har man passerat 25 är man inte ung längre. Men snygg.. Oh ja

    SvaraRadera
  3. Aja baja, inte hava åtrå till en kollega.
    (utdrag ur 5 mosebok kap. 3 rad 2.)

    SvaraRadera
  4. DeVad bra att det bara finns 5 flickor som det kan vara då! Diskret pappsen ;)

    SvaraRadera