onsdag 23 mars 2011

Vadsomhelst, bara inte fler kvinnor kommer i hans väg...

Niklas Eliasson.
Jag vill knappt skriva namnet.
Tredje rättegångsdagen är över i Örebro tingsrätt.
Han är misstänkt för x antal våldtäkter på kvinnor.
Han har ingen ånger och håller inte med om att tårgasen i hennes ögon var misshandel.
Han är landets värste serievåldtäktsman genom tiderna.
Grabben är inte bara man, han är sjuk också.
Det är nästan bara män som beter sig så här.
Man undrar varför. Det är så sjukt.
Jag tror inte jag är ensam om att det blir lite obekvämt att vara man.
Obekvämt att vara man, när man läser om djuren därute.
Man vill göra något, men vad?
Farsan brukar säga att de struliga grabbarna oftast saknar en pappa därhemma under uppväxten.
Pappor som inte klarar av att vara pappor och drar.
Farsan brukar ha rätt och jag köper teorin.
Eliasson lär sakna en manlig förebild i sin uppväxt, om vår teori håller.
Men det här är förstås extremt. Grabben är sjuk också.
Låt oss hoppas att han blir dömd, eller vårdad.

Vadsomhelst, bara inte fler kvinnor kommer i hans väg.

3 kommentarer:

  1. Jaa vad säger man när en sån dyker upp från urtiden? Man får onekligen en mycket besk smak i munnen, jag förstår att det känns obekvämt att vara man och bli betraktad som potetiell våldsverkare.
    Man undrar ju hur de kan bli så sjuka, skada så många så kallsinnigt...

    Usch, jag ryser och hoppas att han inte får vistas ute på mycket lång tid...

    Och visst är det nog tyvärr så att många av dessa unga män saknar/saknat manliga förebilder som har nåt att se upp till även om det inte gäller alla såklart.

    Ingen regel utan undantag...

    SvaraRadera
  2. Jag hade en psyksyrra som handledde mig i min utbildning som sa " dåligt vaggad" om dessa personer som inte klarar att levaa i vårat samhälle och som beter sig illa, kvinnor som män. Men nog ligger det mycket i det. spädbarn som inte får kärlek, av mammor eller pappor, eller?Sedan finns det ju andra orsaker, men någonstans så börjar det väl från grunden? kram och tack för bra inlägg, Mia

    SvaraRadera
  3. skriiker brutalt av ilska mot thomas.

    1. det är inget fel med ondska om motivet är hat, hämnd eller bitterhet.

    2. du skall fan inte kränka niklas eliasson, han kan ju ha varit fylld med hat.

    3. det är väl klart det skulle vara kul att skada andra om motivet är hämnd, o.s.v själv skulle jag vilja frysa ner hela jordklotet.

    4.och jag är brutalstolt över att vara diabolisk,

    5.det är så jävla rätt att mörda elle våldta andra om motivet är hämnd, hat.

    6. jag beundrar diaboliska mördare.

    7. denna kommentar är inget skämt.

    SvaraRadera