fredag 4 mars 2011

Det är fint och stort på samma gång...

Efter maten tog hon bort sin tallrik.
Hon sköljde av disken och ställde in i diskmaskinen.
Sen torkade hon av bordet och bänken och la på duken.
Ingen hade sagt åt henne att göra så.
Hon gjorde det på eget initiativ.
Händelsen utspelade sig på ett korttidshem.
Berättelsen finns beskriven i dagboken.
Flickan i fråga är 15 år och har diagnosen autism.
Flickan heter Lisa och är min dotter.

Orden i dagboken värmde mer än nån förstår.
Det är min dotter som är så duktig.

Det är lätt att känna stoltheten.
Som en rysning utmed ryggraden.

Det är fint och stort på samma gång...

4 kommentarer:

  1. Vad härligt!
    Jag blir så glad för hennes och för er skull, Lena.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du är stolt!!!! Fina Lisa, Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Åhh, det är helt underbart! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Åh gud vad härligt! Jag förstår precis! Stor kram!

    SvaraRadera