söndag 13 mars 2011

Det är igenkännande skratt. Det är skratt som fastnar i halsen...

Hon äntrade scenen iförd endast en minimal bikini.
Hon har fött två barn och hon har ritat med svart tusch på magen.
Det är markeringar för lyftet.
Lyftet av en dallrig mage.
-Hon är ju jättefin i kroppen, säger min kvinnliga bänkgranne.
Jag kan bara hålla med.
Mia Skäringer bjuder oss på en resa.
En resa om hur det är att var tjej, kvinna, mamma och älskarinna.
Men också en resa i baksidan, stressen, pressen att vara den perfekta kvinnan.
Hon bjuder på sig själv. Så in i helvete , för att vara tydlig.
Mia Skäringer bjuder på sitt liv inför 1500 kvinnor i publiken.
Det är igenkännande skratt. Det är skratt som fastnar i halsen.
Hon sågar manssläktet.
Men hon gör det fint, om man nu kan säga så.
Hon gör oss, cirka två procent män i publiken, till neanderthalare.
Jag tar det, inga problem.
För det är underhållning i världsklass.

Jag vet inte om jag ska skriva imponerande.
För det är som om jag hade förväntat mig något annat.

Så jag skriver att jag inte är förvånad.

För jag har aldrig tvekat på att kvinnan är det starka könet.
Med några undantag förstås.

Konstigt vore det annars....

5 kommentarer:

  1. Är så glad för att jag har en biljett till hennes föreställning här i Göteborg på
    lördag =). Hon är ju otrolig!
    Ha en fin kväll!
    MizzLiz

    SvaraRadera
  2. Du lär inte bli besviken!
    Kram/T

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_15.html

    SvaraRadera
  4. Nu är jag här igen :). Kanske är du redan fullt medveten om denna sidan av Mia Skäringers liv?

    http://www.passal.se/sida5.html

    Kram
    MizzLiz

    SvaraRadera
  5. Japp MizzLiz!
    Jag har sett den. Imponerande. Men tack ändå, fortsätt tipsa!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera