söndag 6 mars 2011

Han gör kalsonggreppet på dig!

-Du får inte svära pappa.
Varför?
-Då kommer du inte till himlen när du dör.
Hur ser det ut där?
-Det är som jättestora villor, de som dör hamnar på nedervåningen, sedan flyttas man upp en våning.
Var kommer jag då, när jag svär?
-Dit ner.
-Till helvetet?
-Ja.
Hur ser det ut där?
-Han är blå i ansiktet.
Djävulen?
-Ja.
Vad gör han med mig då?
-Han gör kalsonggreppet på dig!
För att jag svär?
-Ja.

(Linnea, 10 år berättar för pappa Thomas, 43, om konsekvenser av sitt handlande...)

4 kommentarer:

  1. *skrattar gott*
    Bäst du slutar svära då, kalsonggreppet är riktigt otäckt ;-)
    Vilken skön beskrivning!!!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Ha ha...
    Ja bäst så, jag vill inte vara med om kalsonggreppet Lena! :-)

    /Thomas

    SvaraRadera
  3. ha ha ha, vilken underbar dialog!

    SvaraRadera
  4. :-)
    Kul!
    Hahaha.... kalsonggreppet.... hihi!

    SvaraRadera