torsdag 31 mars 2011

Den kostar. Det kan jag ta.

Den där vill jag ha! Tanken slog mig direkt. Gymnasiegrabbarna hade tagit fram precis den prylen som jag vill ha. Det var uppfinnartävling på Campus Norrköping idag. Mitt uppdrag var att bevaka och ta bilder. Efter en snabb skanning av utställarnas innovationer fastnade jag speciellt för en. -Det var inte bättre förr, sa generalen för tävlingen. Han var lite äldre än jag och konstaterade att det finns en framtid. Ungdomarna idag är "openmainded", sa han. Jag är den första att hålla med. Jag har sagt det förr. Jag är inte orolig för framtiden. Jag har träffat för många starka gymnasieungar. Jag är inte orolig för att ligga där på långvården med begränsat rörelsemönster. Kommande generation löser det där. De är kreativa. Tillbaka till prylen jag bara ska ha. Bergsprängare anno 1980, fast lättare, miljövänlig med solceller. Vikt endast nio kilo och ett fantasiskt ljud. Bara koppla in mobilen, och dra ner på stranden. Men det fanns en detalj till. Man kan koppla till en kylare. En kylare till ölen. Ja, du fattar. Det fanns bara en prototyp. Gör en till mig, innan juni, sa jag. Den kostar. Det kan jag ta.

2 kommentarer:

  1. *skrattar* härlig uppfinning, jag förstår att du gillade den ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, Lena!
    Där gick pojkgenerna igång på gubben! ;-)

    /Thomas

    SvaraRadera