fredag 14 januari 2011

Ska jag vara ärlig, så skötte sig allt av sig självt...

"Du kan se nyheterna efter filmen", sa Clara, tre år, och bad mig följa med.
"Vi ska se Shrek först"; sa hon.
Kan du vara barnvakt på fredag? frågade Fia.
Hm...javisst!
Fyra väluppfostrade barn mellan tre och elva år...
Jo, det borde funka.
Kan gå bra, kan gå mindre bra.
De stora tjejerna gjorde pizza själva i köket.
Lillkillen guidade mig i Fifa 2011.
"Du spelar fult", sa han och flinade efter mitt fjärde gula kort.
Clara somnade i soffan. Storasyster satte på pyamas.
Det poppades popcorn.
Vi såg på Let´s dance, när mamma Fia kom hem.
Tiden gick fort.
Det var inte så svårt att vara barnvakt den här gången.
Ska jag vara ärlig, så skötte sig allt av sig självt.
Jag tror föräldrarna har en del i det.
Jag kommer gärna tillbaka och njuter av fantastiska ungar...

Det ger så mycket.

3 kommentarer:

  1. Det låter som rena energikicken att vara barnvakt i det huset. Tänk att det är så det kan vara i en del familjer!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Härligt med barn som är rätt uppfostrade :-) För det är ju det de handlar om i grund och botten, att kunna ta hänsyn till varandra..
    Låter som ni hade en fin fredag..
    Ha nu en lika fin lördag..

    //Mia

    SvaraRadera
  3. http://fridasownwords.blogspot.com/

    SvaraRadera