måndag 3 januari 2011

Idag glittrade Lisas ögon mot mig igen...

Skolan var mörk och tom. Utom autismavdelningen.
Jag smög in och hittade Lisa vid datorn.
-Det har varit väldigt upp och ned idag, sa Hanna när Lisa tog mig i handen.
Jag vet vad hon menar.
Jag vet att Hanna har haft att göra då.
Jag är alltid lika tacksam mot tjejerna som tar hand om min tjej.
För jag vet, att det inte bara är att ställa in skorna.
Idag glittrade Lisas ögon mot mig igen.
Hon har haft en period, då jag har varit i vägen för henne.
Jag har fått stryk och saker kastade emot mig.
Det är svårt att hitta någon orsak. Det är svårt att bli ratad.
Men idag berättade Lisas ögon att jag fick komma nära min älskade tjej igen.
Hon ville sitta i knät och pussa på mina händer.
Hon ville ligga bredvid i sängen och hålla i pappas hand.
Precis som hon brukar.

Ordningen är återställd för den här gången.

Det blir inte så mycket bättre än så...
...för en pappa till en autistisk flicka...

14 kommentarer:

  1. Skönt att känna sig omtyckt igen :-)
    Kram//Lena

    SvaraRadera
  2. Hej där upp Norrköping, min tonårsstad,

    Mitt hjärta drar ihop sig av glädje när jag läser om din kärlek till din dotter och din glädje över den kärleken du får tillbaka.
    Tack för din fina kommentar i min blogg.

    SvaraRadera
  3. Härligt när kärleksförklaringarna kommer, kan tänka mig att det lever du på mellan gångerna de kommer..

    //Mia

    SvaraRadera
  4. Ja man får ju passa på när de är på humör;-)

    SvaraRadera
  5. Hittade hit via en av dina kommentarer på annan blogg. Vad hittade jag då? En fantastisk sida som jag kommer att följa. Tänk vad ni som är föräldrar till barn med handikapp har att kämpa med och mot. Min beundran för er är stor.

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte att du kan ana vilken enerergi du ger mig via orden i din blogg. Tack! Ville bara säga det.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gott att läsa Thomas.
    Kram från Ullis och Lovis

    SvaraRadera
  8. Just nu pågår tävlingar på min blogg där du har chansen att vinna snygga underkläder värde 300 kr eller ett jätte fint napp paket från namnnappen.se gå in på min sida och anmäl dig:)

    SvaraRadera
  9. Kram tillbaka till er!
    Lovis och Ullis, en oslagbar kombination!
    //Thompa

    SvaraRadera
  10. <3 Kärlek, fint <3
    //Bente

    SvaraRadera
  11. Hej! Ja du ger mig så mycket också med allt du skriver. Kram!

    SvaraRadera