söndag 2 januari 2011

Jag vill också vara en vanlig pappa...

Det var bara Linnea och jag hemma.
Hon är min dotter och är 10 år.
Jag programmerade, kopplade sladdar, skapade struktur på elprylarna.
Det där som männen gör därhemma.
Linnea gjorde snögrotta utanför.
Hon ropade ibland, ville att jag skulle kolla bygget.
Jag är inte van vid det där.
Jag brukar ta hand om lilla Lisa. Det tar all tid, all kraft.
Det är bara att glömma de manliga sysslorna.
Det tog många år att acceptera.
Men jag landade tillslut i att jag inte kunde vara en vanlig pappa.
Men nu, idag, kände jag mig som en vanlig pappa.
Jag höll på med mitt, parallellt med Linnea.
Det är större än du tror.
Jag vill också vara en vanlig pappa.
Jag är det ibland.

Då njuter jag.

För det är jag bra på.

5 kommentarer:

  1. Du skriver så fint jämt att man blir alldeles avundsjuk ;-)
    Vilken härlig känsla att få känna sig som en vanlig pappa.
    //Lena

    SvaraRadera
  2. En vanlig pappa eller inte.. Jag tror att du är en bra pappa när det gäller vilket som..

    Ha en fin start på ny vecka på det nya året..

    //Mia

    SvaraRadera
  3. Jag vet att Thomas är en fantastisk pappa. Kung, på alla sätt! :-D

    SvaraRadera