onsdag 19 januari 2011

På fredag röstar jag på dig, var så säker!

-Jag kan komma upp till redaktionen efter träningen, sa Helena.
Träningen, var dansträning med Jonathan i Let´s dance.
Helena Lundbäck försvarar östgötafärgerna på bästa sändningstid i TV4.
-Jag ringer dig när jag skjutsat Jonathan till tåget, sa hon.
In kom en tjej full av energi.
-Säg vad jag ska göra, sa hon framför kameran.
Jag fotade, vi snackade och jag blev helt tagen.
Tagen av en tjej som är ryttarinna i världsklass.
Tagen av en tjej som tar uppmärksamheten med en klackspark.
Det är så jävla roligt, säger hon och glittrar.
Det är en salig blandning av glädje, energi och ödmjukhet.
Hon vet vad det innebär att jobba hårt.
Hon vet hur det känns när kroppen värker och hästarna måste ha sin träning i vinterkylan.
Nu njuter hon av lyxen på glasgolvet i högklackade skor. Framför kameran.
Jag kan nästan ta på hennes energi och blir glad.
Shit, vad hon bjuder på sig själv, var orden som dök upp.
Och det är mer äkta än en originalmålning av Picasso.

Tack, Helena, för en uppvisning i världsklass.
En uppvisning i hur man kan vara människa, och njuta av det.

Din energi sitter kvar i väggarna här på redaktionen.
På fredag röstar jag på dig, var så säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar