fredag 9 oktober 2009

"Vi är ihop!"

Grabben gick ner på knä och bad: Snälla, kan vi bli ihop!?
Linnea, 9 år, kom hem och gled runt på moln.
Vet du, pappa, jag ska berätta en hemlis. Du får inte retas!?
Ok, sa jag , berätta!
"Jag är ihop med en kille i klassen! Det är första gången jag är ihop!
Sen berättade lilltjejen i detalj hur det gick till.
Det gick inte ta miste på glädjen, på det fantastiska hon varit med om.
Vi känner igen det, du och jag. Det är så stort!
"Pappa, jag måste ringa min kusin och berätta!"
Farfar, alla kusiner, kompisar fick veta, under loppet av ett par timmar.
Det är ju så det är. Man vill berätta hur kär man är.
Det är början på resan. Bli ihop, bli besviken, bli ihop igen, i någon ny...och en ny igen.
Alla har vi varit där...

2 kommentarer:

  1. Finns en låt som är väldigt bra som handlar om just det. Första gången med Magnus Uggla..väldigt fin tycker jag.
    Kram Hella.

    SvaraRadera
  2. Trevligt,Hella, den måste jag höra! Kram

    SvaraRadera