söndag 25 oktober 2009

Mötet med en fotbollslegend från förr.

Den gamla IFK-legenden Bengt "Julle" Gustavsson dök upp på Klockmaster i Maxi köpcenter.
Han såg sådär lagom road ut när frun ville ha en ny dyr klocka.
Jag kunde inte låta bli att prata om tidigt 80-tal. Det är starka minnen för mig.
Han stog där vid sidlinjen och analyserade vår match. Han var talangscout och skrev ner mitt namn i sitt block. Jag hade tydligen gjort intryck.
"Du är duktig, och vi har ögonen på dig, Thomas, sa han.
Klart man minns den meningen.
Den gamla landslagspelaren, född i slutet på 20-talet, skrattar åt minnet.
Guldbollenvinnaren från 1953 har varit med länge.
Han har spelat i IFK Norrköping, värvad från Gusum som Gunnar Nordahls ersättare. Han har 57 landskamper bakom sig.
"Det var bättre förr", säger "Julle", på frågan om hur dagens IFK Norrköping ser ut.
Ja, verkligen.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Trevligt att du blivit rekommenderad att kolla min blogg. Jag kan inte annat än hålla med om att vi delvis håller samma stil.
    Keep up the good work! (jag hatar egentligen att använda engelska uttryck...).

    Sega pappan (http://segapappan.blogg.se)

    På återseende, jag kommer tillbaka.

    SvaraRadera