tisdag 27 oktober 2009

Länets modebloggare

"Du får gärna hämta upp mig med bilen, för jag tar de höga klackarna idag".
Det sa modebloggaren Ulrika Andåker innan fotograferingen vid Industrilandskapet.
Anledningen till mötet var att Norrköpingstjejen blev veckans modebloggare på Dagens Nyheters avdelning"Livsstil".
Hon har 10 000 unika besökare per vecka på sin blogg: http://colorelle.blogg.se och är därmed störst i Östergötland.
Hur lång tid behöver du ha på dig innan du är klar för foto? frågade jag efter telefonintervjun till morgonkaffet.
"Ge mig 40 minuter", svarade hon.
Jag trodde jag hörde fel, men hon utvecklade svaret i bilen på väg ner på Repslagaregatan.
"Jag gör mig alltid i ordning snabbare än min sambo när vi ska på fest. Men då sitter jag i soffan och dricker vin medan jag väntar..."
Och där slog vi hål på den föreställningen om kvinnor och män.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar