söndag 4 oktober 2009

Bloggsågning

Jag har sågat bloggandet rejält i två krönikor. En på Norrköpings Tidningar och en på Extra Östergötland.
Huvudlinjen var: Alla är så j-a egocentriska!
Jag har omvärderat detta. En av de saker som är bra med att vara över 40.
Det går att ändra sig. Och man faller inte med det.
Bloggen är en dagbok, och inget annat.
Du, och alla andra, väljer själv om du vill dela den med andra.
Jag själv, som aldrig skrev dagbok, som grabb, har äntligen fattat fördelarna.
Dagboken bearbetar dina funderingar, och funderingar som delas, blir så mycket bättre!
Så, förlåt, alla bloggare, som tog åt sig förra gången.
Här är jag som skriver dagbok för mig själv, och för dig, om du vill!
Jag har inga hemligheter och delar gärna vardagen med dig!

Ramlade in på "Mymlans" beskrivning och känner igen mig så väl.

Läs, om du har tid:

http://mymlanthereal.wordpress.com/allt-handlar-om-mig/

1 kommentar:

  1. ..jo, bloggen är bara en dagbok man delar med andra för att det är kul att skriva och fundera över vad man egentligen gör! En dagbok på nattduksbordet läses ju inte förrän man har knoppat in och då får man inte ta del av andras kommentarer....

    SvaraRadera