fredag 30 oktober 2009

Att åldras fyra år på mindre än en timme...

"Thomas, din BodyAge™ är 45 jämfört med din kronologiska ålder 41."
Shit, tänkte jag.
Margot á Deild på Studio Fitness i Linköping tog emot med varm hand.
Hon har 25 års erfarenhet av hälsa och välmående.
Det var med viss rädsla jag närmade mig träningslokalen. Det kändes ungefär som att besikta bilen, fast mycket värre.
Här skulle kroppen, som jag levt med i 41 år, få bekänna färg. Riktigt ordentligt dessutom.
Kroppsamansättning, syreupptagning, blodtryck, styrka, smidighet och kondition.
Allt som överhuvudtaget kan analyseras av min kropp printades ut brutalt på 14 välfyllda A4-sidor.
Det som drog ner siffrorna var smidigheten, blodtrycket och i viss mån konditionen.
Men.
Och jag säger men....
Det fanns faktiskt siffror som överraskade positivt.
Muskelstyrkan låg på "Hög", rakt över, förutom på en punkt.
Magmuskelstyrkan låg på "Elit".
Och det är just det jag kommer att minnas från den här dagen...
Datum för ombesiktning är satt till den 29 april 2010.
Törs fan komma med en 45-årings kropp då.
Här ska tränas.
Tack Margot á Deild.
Du startade något här och nu.
http://www.studiofitness.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar