måndag 29 augusti 2011

Hon gjorde min dag....

Ännu en måndag som reporter var nästan slut.
På väg genom stan ringde mobilen.
-Hej, jag söker Thomas Filipsson, sa en dam i andra ändan.
Du har kommit helt rätt, svarade jag och var beredd på kritik.
Det är nämligen väldigt ovanligt att en reporter får synpunkter på sina texter.
Läsaren hackar i sig, liksom. Om man inte har skrivit väldigt fel, förstås.
-Jag saknar dina blogginlägg i tidningen, sa hon och jag andades ut.
-Jag ville bara säga att du är en fantastisk kärleksfull pappa, fortsatte hon.
-Jag vet inte hur jag ska säga, men du är värd allt gott, sa hon och önskade fler inlägg i tidningen.
-Jag kan nämligen inte följa din blogg på nätet, för jag har inte Internet.....

Jag tackade så mycket jag bara kunde för det fina samtalet. Och lovade fler inlägg.
För det var så fint på något sätt att våga ringa med det budskapet.

Jag la direkt in ett tiotal blogginlägg i textmappen på redaktionen...
En alldeles ovanligt vanlig måndag som reporter slutade på bästa sätt.

Damen där i andra änden hade gjort min dag....


2 kommentarer: